Tågluff del 4 - Disneyland Paris

Andra, och sista dagen i Paris spenderade vi på Disneyland. Wow. Ja, vad ska man säga? En av de bästa dagarna i hela mitt liv. Helt magiskt, så mycket lycka!! Allt var så fantastiskt genomtänkt. Och ljusshowen innan midnatt var enastående. LYCKA. Ville mest bara grina. Disney i mitt hjärta.

Tågluff del 3 - Paris

Vi stannade två hela dagar i Paris. Det var så oerhört vackert och vi ville stanna längre, det kändes som att det fanns så mycket att se, men tyvärr gick det inte ihop sig med våra planer. Som vanligt var det mycket tunnelbaneåkande och karteläsning.

Första dagen åkte vi tunnelbana för att ta oss till Eiffeltornet och medan vi åkte var det en av tjejerna som sa, oj, titta ut. Och så ser vi alla Eiffeltornet utanför vårt fönster. Wow, den är där! Vi köade i stekande värme ungefär tre timmar för att åka upp till toppen. Det var så himla häftigt när vi väl var uppe!! När vi kände oss färdiga där uppe gick vi till en matbutik, köpte mat och satt på en park i närheten och picknickade. Det hann bli sent när vi åkte vidare till Notre Dame, tyvärr hann vi inte gå in, men det var ändå mäktigt att titta på den utanpå. Viktoria hade planerat att vi skulle gå till en gammal bokhandel i närheten, Shakespeare & Company, bästa bokhandeln, hade kunnat vara där i timmar!!

Tågluff del 2 - Amsterdam

Vi lyxade med färja till Amsterdam, där vi stannade en dag. I cykelhuvudstaden hyrde vi givetvis cyklar och tog oss till Vincent Van Goghs otroligt inspirerande museum. Jag gillade Amsterdam starkt, alla vackra stenbyggnader och kanaler! Det var dock väldigt obehagligt när vi gick genom red light district, vi blev fyllda med så många känslor och fann knappt ord. Tårarna var inte långt borta.

Tågluff del 1 - London

Viktoria, Josefin och Frida hade tågluffat genom Storbritannien 1,5 vecka innan jag kom och mötte upp dem i London. Vi hängde i London i tre dagar och bodde centralt i ett helt ok 16-beddars hostel. Jag tyckte mycket om staden! Vi tittade på Notting Hills fina pastellhus, blåa dörren från filmen, shoppade i Oxford Street, hittade en klädaffär som var inrett fullt med gamla symaskiner (och de var såklart mer intressanta än själva kläderna, enligt mig iallafall), såg Big Ben, Josefin och Frida åkte London Eye, vi gick på Abbey Road, åt fish and chips, bar ständigt på våra kånken, hängde i Green Park, efter att ha sett drottningens palats, åt på kafé, var på King´s Cross m.m.

Riktiga turister, som ni förstår. Det blev mycket tunnelbaneåkande!

Världens vackraste

Idag firar de 30 år av äktenskap. Pärlbröllop.

Mamma och Pappa

Borta bra men hemma bäst

Är nu hemma efter en 5-veckors lång tågluff genom Europa. Vilket äventyr! Så roligt vi har haft det och så många vackra ställen vi har sett! Men mycket har man saknat också, bl.a.:

-Familjen
-Tvättmaskin
-Hemlagad mat
-Egentid
-Dator med fungerande internet
-Att veta var saker och ting ligger
-Att veta vad man beställer när man beställer något
-Att prata svenska
-Garderoben

Men det hör ju till resandet såklart.

Götabro skolavslutning

Saknarsaknarsaknar.

götabrovinter analogt

Solljuset

Jag tyckte om solljuset från mitt rum på Götabro.

Umeå

En från sommaren och en från vintern.